Ako strihať bonsaj?

Tonci
Reactions:

Ako strihať bonsaj?

Príspevok od používateľa Tonci »

Ahojte.

V decembri minulého roka som dostala ako darček Bonsaj Ficus Ginseng. Krásny stromček, starám sa o neho pravidelne, tak ako mám. (polievam, hnojím). Ale mám jeden problém. Nikdy som sa o takéto rastliny nestarala. Je to moja prvotina. Neviem ako ho mám ostrihať a hlavne kedy? Potrebovala by som nejaký postup, aby som to nezbabrala, a žeby mi rástol aj naďalej. Už pomaly stráca svoj tvar, lebo už mu lístky trčia z každej strany. A ako je to aj s rozmnožovaním? Cez lístky? Ďakujem veľmi pekne :)

Používateľov profilový obrázok
peterha
Reactions:
Dátum registrácie: 23 Mar 2011, 11:24

Re: Ako strihať bonsaj?

Príspevok od používateľa peterha »

Ja mám presne ten istý problém, poraďte prosím, čo ďalej. treba ostrihať lístky? Som úplný začiatočník, chcem si to na tomto prvom vyskúšať, takže mi moc nevadí, keď niečo aj pokazím. Ale vôbec neviem, čo s ním ďalej mám robiť..
A oplatí sa vôbec s ním začínať? Lebo vyzerá dosť biedne :( :D
Obrázok
Obrázok
Obrázok

mikus
Reactions:
Dátum registrácie: 23 Jún 2010, 20:26

Príspevok od používateľa mikus »

v prvom rade by som povedal,že mierne preriediť zahustenú korunu,ak dva výhonky rastu tým istým smerom,tak jeden odstrániť,potom skontrolovať,aké dlhé sú ostatné výhonky,ak majú viac ako 5 listov,tak skrátiť na dva listy,za zostatými listami sa vytvoria nové výhonky,ktoré sa budú postupne skracovať,ak dosiahnu potrevnú dlžku, teraz je ten správný čas na úpravu......možno doplnia informáciu aj iní

Havrann
Reactions:
Dátum registrácie: 09 Sep 2010, 13:45

Príspevok od používateľa Havrann »

Ja by som ho urcite presadil. Dohvie aky tam je substrat. Koli preprave sa dava dost ilovity substrat aby drzal vlahu. Zakupeny strom v beznom obchode by som vzdy presadil ako prve a nechal ho jeden rok volne rast.