Carmona - dážďovky v substráte

Carmona
Dátum registrácie: 27 Mar 2014, 12:26

Carmona - dážďovky v substráte

Príspevok od užívateľa Carmona » 27 Mar 2014, 13:02

Dobrý deň,
chcela by som Vás poprosiť o radu ohľadom pestovania bonsajov nakoľko som úplný začiatočník v pestovaní týchto prekrásnych stromčekov a vyskytol sa jeden problém s ktorým si neviem vôbec rady.
Bonsai Carmonu Macrophyllu som dostala do daru v decembri minulého roku. Zakúpený bol v Bonsaicentre v Nitre. Bol krásny, husto olistený drobnejšími lískami, no po pár dňoch mi opadal celý stromček. Samozrejme že som sa vyľakala ale po preštudovaní zopár stránok o pestovaní bonsajov som sa dozvedela že pri náhlom zmene prostredia je to možné. Akonáhle sa bonsajček aklimatizoval v mojich podmienkach začal postupne vyháňať nové krásne zelené lístky a kvitol krásnymi bielymi kvietkami. Nové lístky mu narástli ale oveľa väčšie ako tie pôvodné, to si neviem vysvetliť prečo, a má ich aj menej. Mám ho na parapete okna - dostatok svetla aj slnka . Myslím že sa mu tam doteraz páčilo farebne sú listy krásnej zelenej farby a kvietkov plno - prosto krása . Polievam ho pravidelne keď je substrát zvrchu mierne presušený - cca každý druhý deň ponorením do odsátej vlažnej vody na pár minút. Rosím každý druhý deň striedavo s polievaním. V podmiske voda nikdy nezostávala. Doteraz mu všetko vyhovovalo polievanie aj rosenie. Hnojila som ešte len raz hnojivom Kvapka na Bonsaje a dva krát som použila listovú výživu Floria na zelené rastliny.